Privacyverklaring
- Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. woonzorgplus streeft ernaar uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die u bij ons achterlaat. Bij de verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. In deze privacyverklaring informeren wij u over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.
- Categorieën persoonsgegevens
- Door het gebruik van onze website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens achter. Dit gebeurt ook bij ons in de organisatie in het kader van de uitvoering van de begeleidingsovereenkomst. Dit kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden verstrekt of waarvan bij verstrekking duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.
- Afhankelijk van de dienst die u gebruikt, kunnen wij de volgende gegevens verzamelen:
- NAW-gegevens
- Geboortedatum
- BSN-nummer
- Geslacht
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Gegevens betreffende uw gezondheid
- De naam van uw zorgverzekeraar en polisnummer
- De naam van uw andere zorgverleners
- Tijdstip van uw afspraak
- Betalingsgegevens
- Grondslag voor gegevensverwerking
- Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst tussen u en ons, zoals vastgelegd in artikel 6 lid 1 sub b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor een ander gerechtvaardigd belang, zoals het informeren van onze cliënten over actualiteiten of wijzigingen in onze dienstverlening. Deze grondslag is vastgelegd in artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.
- Doeleinden gegevensverwerking
- De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden gebruikt voor de volgende doeleinden:
- Het aanmaken van uw cliëntendossier om u bij de organisatie in te schrijven
- Het bijhouden van uw cliëntendossier
- Het inplannen van een afspraak
- Het uitvoeren van een behandeling
- Het factureren van een behandeling
- Het bijhouden van door u aangegeven voorkeuren
- Het verbeteren van onze dienstverlening
- Het uitvoeren van overige, door u gevraagde, diensten
- Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
- Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven.
- Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft.
- Toestemming minderjarige: Voor kinderen tot 12 jaar kunt u als ouder, verzorger of wettelijk vertegenwoordiger toestemming geven.
- Voor kinderen van 12 tot 16 jaar geldt, dat zowel een ouder, verzorger of wettelijk vertegenwoordiger als het kind toestemming moet geven.
- Bewaartermijnen: Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de in deze privacyverklaring beschreven doeleinden, tenzij dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting.
- Voor het bewaren van uw medische gegevens hanteren wij de wettelijke bewaartermijn van 20 jaar, na de laatste wijziging, uit de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO).
- Nnaast de WGBO houden we indien nodig ook rekening met bewaartermijnen die voortvloeien uit andere wetgeving.
- Voor de financiële administratie en de hierbij horende gegevens geldt een (wettelijke) bewaarplicht van 7 jaar.
- Beveiligingsmaatregelen: Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen hebben wij passende beveiligingsmaatregelen getroffen en een privacybeleid opgesteld en geïmplementeerd.
- Medewerkers die krachtens hun functie kennis hebben van persoonsgegevens zijn verplicht tot geheimhouding.
- Verwijzingen naar websites van derden (via hyperlinks): Wanneer u deze websites bezoekt, gelden de privacyverklaringen van die derden; wij raden u aan die te lezen.
- Uw rechten: U heeft recht op inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens; u kunt verzoeken om overdracht of beperking van verwerking en bezwaar maken.
- U kunt uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd intrekken door een e-mail te sturen naar Info@woonzorgplus.nl; wij streven ernaar binnen 14 werkdagen te reageren.
- Klacht indienen: U kunt een klacht indienen via onze contactpagina of bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
- Wijzigingen in deze privacyverklaring: Wij behouden ons het recht voor deze verklaring aan te passen; wijzigingen worden via onze website bekendgemaakt.
- Onze contactgegevens: Heeft u vragen of opmerkingen, neem contact met ons op via E-mail: Info@woonzorgplus.nl